HTML

Bemutatkozás

Sziasztok!!! Vida Márk vagyok gyerek újságírással foglalkozom és ezt a blogot is azért hoztam létre hogy másoknak is megmutassam munkáim.... Riportok híres emberekkel, cikkek a világ dolgairól. A legtöbbje már régebbi, de ha lesznek újak azokat is felrakom addig is jó szórakozás hozzá....

Friss topikok

Linkblog

Kerozin(Axel)

2011.08.02. 10:57 Baggio96

Kerozin (Axel)

A Kerozin egy magyar könnyűzenei együttes. Az együttes 1996-ban alakult, Debrecenben, a csapat tagjai egy hangstúdióban találkoztak először, ahol az angol szakos egyetemi hallgató Axel hang technikusként dolgozott és szabadidejében különböző együttesekkel készített felvételeket. Előtte egy rock együttesben énekelt és Tv műsorokat vezetett több vidéki televízióban

 

1. 1996-ban ismertétek meg egymást, de csak 1998-ban alakult meg a Kerozin. Mi az oka annak a két év csúszásnak?
A két év nem csúszás volt, inkább előkészületekkel telt. A Kerozin előtt
rock bandáim voltak. 17 éves voltam, amikor elkészítettük az első
albumunkat az akkori csapatommal. Miután a 90-es évek második felében nem igazán találtam kiadót a rock felvételeim kiadására, nagy döntés előtt álltam: Vagy kitartok zenei irányzatként a rock mellett és elfogadom, hogy jóval nehezebben tudom eljuttatni a közönséghez a dalaimat, vagy hajlandó vagyok kompromisszumot kötni és olyan aktuális irányzatnak megfelelő zenei alapokat csinálunk a dalokra, amiket a kiadók is szívesen felvállalnak. Érthető módon az utóbbi mellett döntöttem és ehhez találtam meg '96-ban a megfelelő embert, egy debreceni zenész, Czifra Sándor személyében, akit
később Mosquito-nak neveztem el. A stúdióban találkoztunk, ahol filmek szinkronizálásával foglalkoztam. Ő egy szinti-pop csapat billentyűse volt és felvettem velük pár dalt.  Ezek után felajánlottam a közös munkát és első körben készítettünk egy közös demó anyagot, amin a rock helyett már digitális alapokkal szólaltak meg a dal ötleteim. Pár hónapba telt mire összerázódtunk és új társam is ráérzett zeneileg arra, amit elképzeltem. Ezek után jött a házalás a felvételeinkkel. Rátaláltunk egy producerre, akinek több mint egy évig jártunk a nyakára és készítettünk vele is zenei alapokat. Ekkor már diszkókban, klubokban felléptünk hétvégenként "Over drive", azaz túlvezérlés néven. Egy ilyen buli alkalmával, 2008 nyarán született meg a
"Kismalac" ötlete. Egyszerűen elkezdtem kiabálni a közönségnek egy sima techno dob-basszus alapra, hogy "Kismalac, kismalac engedj be!" És egy emberként üvöltötte vissza a tömeg a folytatást. Pár napon belül el is készítettük a röfögtetős himnuszt és azonnal lemezszerződést ajánlott nekünk a BMG kiadó. A nevet valamivel korábban már "Kerozin"-ra változtattuk és 2008 végén megjelent az első album.

2. Volt egy komolyabb baleseted. Milyen sokat kellett várni a felépülésedre?

2000. szeptember 29-én volt egy autóbalesetünk. Fehérgyarmatra és utána Ukrajnába mentünk volna fellépni. Mindig hátul, jobb oldalon ülök a turnéautóban és mindig bekötöttem magam, de aznap nem, mivel egész éjjel forgattuk a "Nagypapa punk volt" videoklipjét, és ahogy beültem a kocsiba azonnal el is aludtam a fáradtságtól. Arra ébredtem, hogy kb. 160 km/órával közeledünk az útszéli árokhoz. A becsapódásra nem emlékszem csak arra, hogy később a fűben fekszem. Kirepültem a hátsó szélvédőn. Eltört a medencém, a kulcscsontom és a kezem 3 helyen. Amikor hazaengedtek a kórházból egy csontkovács azt mondta, hogy kb. 6 hónap lesz, mire újra járni tudok majd. Ezen aztán annyira felháborodtam, hogy erőt vettem magamon, összeszorítottam a fogam és lábra álltam. A
baleset után három héttel!!! Már színpadon ugráltam... Orvosi csodaként tartottak számon, több újság le is hozta a cikket az esettel kapcsolatban.

3. Abban az időben egyáltalán nem is tudtatok foglalkozni a zenekarral?

Ez alatt a három hét alatt nem igazán, de kihasználva az időt, társam elkezdte a stúdióban (ahol egyébként a feléneklő helyiségben lábadoztam) a Desperado együttes első lemezének munkálatait. Még abban az évben összehoztuk az ő lemezszerződésüket is. Ez némileg elvette az időt a saját anyag készülésétől és csak 2001-ben jelent meg a Kerozin újabb anyaga.

 4. 2001-ben az egyik albumotok arany lemez lett. A címe "Ki a góré?".
 Milyen volt egy arany lemezel folytatni?

Hál ‘Istennek az első és a második album ekkora már rég aranylemez volt, így természetesen örültünk, hogy a sikersorozat folytatódik. Az első többszörösen is arany lett addigra, de időközben azért érezhető volt a lemezpiac folyamatos visszaesése, hiszen az internet megjelenésével
egyre többen töltötték le a dalokat lemezvásárlás helyett. A "Ki a góré?" Albumra már több rock-osabb hangvételű dal került, bár én ekkor már jóval bátrabban kanyarodtam volna a rock irány felé zeneileg... Ezen az albumon volt a "Nelly az elefánt", az Abaházi Csabával közösen előadott "Halál a májra!", és a "Guantanamera" Kerozin-os verziója is. Az addigi legkiforrottabb album volt, épp ezért pár régebbi dalt rá is tettünk újabb verzióban.
 5. A szövegeket ki írja, közösen készítitek vagy netán egy ember?

A szövegeket jómagam követem el, egy emberként. Van, hogy éjjel felébredek és pár perc alatt lejegyzetelek egy teljes dalszöveget. Így történt ez pl. a "Hugacsaka" esetében. Olyan is van, hogy hónapok alatt sikerül megszülni egy verset, de legtöbb esetben a dallam és a szöveg, vagyis maga a dal egyszerre jön és hirtelen megszólal a fejemben. Ilyenkor olyan mintha a szomszédból halkan átszűrődő zenét próbálnám megjegyezni és leírni a szövegét. Még ha ez gyorsan sikerül is, a megvalósítás, mire a dal kész zenei alapokkal, felénekelve hallgatható állapotba kerül, elég sok időt és munkát vesz igénybe.

 6. Milyen stílusú zenekarnak mondjátok magatokat? Mivel volt már punk, rock és techno zenétek is egyaránt.

Mivel jómagam rock és punk-rock zenéken nevelkedtem és az általam kedvelt stílust ötvöztük az ezredforduló környékén disco alapokkal, az új irányzatot "techno-punk"-nak neveztük el. Viszont ahogy úgy éreztem, hogy kezd kinőni az együttes a kezdeti "óvodás" évekből, egyre inkább váltani szerettem volna. Már 2002-től elkezdtük áthangszerelni "nagy színpadra" a dalokat és az élő koncertekre bővült a csapat egy dobossal és egy gitárossal. Ő igyekezett volna a saját
stílusára faragni a zenéket, én pedig egyre inkább azt szerettem volna, ha lemezverziók is az élő koncertekhez hűen, rockosabban szólnak meg. Az ellentétek addig fajultak, hogy 2003 végén, a TV2 "Dalnokok Ligája" c. műsorának forgatása után, egykori társammal elváltak útjaink és egyedül
vettem kézbe az új csapat verbuválását. 2004-ben elkészült a "Bonnie és Clyde" c. kislemez majd hosszasabb zenekari próbák és dalírások után, 2006-ban "A Rémálom visszatér" c.
album, ami szám szerint a Kerozin 5. albuma volt, viszont a csapat első rock
lemeze.

7. A koncerteken melyik generáció képviselteti magát leginkább?

Szerencsés helyzetben vagyunk, mert a kezdetektől fogva azt vettem észre, hogy az egy-két éves gyerkőcöktől a nagymamákig, minden korosztály képviselteti magát a közönségben. Természetesen ez az adott bulitól is függ, mert míg egy nyilvános, ingyenes koncerten bárki részt vehet, addig egy diszkó fellépésen nem feltétlenül találkozol nagymamával és egy rock buliban sem fog egy pár éves gyerkőc az első sorban pogózni de a zenénket kedvelő tábor ettől függetlenül elég széles.

 8. Van egy szám, ami eredetileg nem a sajátotok. Név szerint a "Halál a májra!" című dal, ami eredetileg a Sing-Sing együttes szerzeménye. Kinek az ötlete volt, hogy átdolgozzátok?

A dalt Abaházi Csaba barátom írta, aki rádiós műsorvezetőként dolgozik. Bementünk hozzá egy riportra és ő maga vetette fel az ötletet, hogy el tudná képzelni a dalt a mi előadásunkban.
Mivel az egyik kedvenc számom volt azelőtt, sőt még játszottuk is a gimnazista kori csapatommal, örültem az ötletnek és azt mondtam, hogy abban az esetben, ha közösen elénekeljük, akkor én nagyon szívesen megcsinálnám. Annyira jól sikerült a közös duett, hogy még egy turnét is szerveztünk rá és minden fellépésen együtt énekeltük a dalt.

9. Neked van kedvenc zenéd a saját dalokból?

A "Bonnie és Clyde" c. dal album verzióját nagyon szeretem, de mindig az a legnagyobb kedvenc, ami épp a legújabb.

10. Kedvenc együttes? ( A sajátot nem ér mondani)

Több kedvenc csapatom és előadóm van. Billy Idol-on, Bon Jovi-n és még jóval keményebb rock zenéken nőttem fel, de olyan punk rock csapatok, mint a Green Day, a Die Toten Hosen, The Clash vagy akár a Sex Pistols is nagyon nagy hatással voltak rám.

 11. Mik a tervek a jövőre nézve? Új lemezetek jelenik meg idén?

Jelenleg két album készül egyszerre, így sokszor azt sem tudom, melyiket csináljam. Van egy teljesen új anyag, amit már végleges hangszerelés és a stúdiófelvételek még nem készültek el és
mellette ott a Kerozin - "Tartály" c. album (amit már évek óta ígérek, és
közben szépítgetek) az összes eddigi "örökzöld" áthangszerelt verziójával, ami amolyan "Rock Best of". Ezen a két anyagon dolgozunk egyszerre és mivel mind a kettő nagyon fontos lenne, hogy elkészüljön, így párhuzamosan halad a munka, ami így mind a kettőt hátráltatja is egyben. Remélem a "Tartály" lemez ez évben végleges formát ölthet, de az új anyagról is meg fog jelenni még legalább egy dal az idén.

12. Nagyobb szülinapi vagy lemezbemutató koncertre készültök valamikor?

Ahogy elkészül a lemez természetesen egy lemezbemutató turné is követi majd a megjelenést, de ettől függetlenül addig is folyamatosan koncertezünk és járjuk a magyar lakta területeket bel- és külföldön. Az egész nyarunk koncertezéssel telik. Nem rég értünk haza Székelyföldről és egy közel 30 állomásos körutat teszünk idén is.

 

Írta: Vida Márk 2010-07-21






Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://markblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr433119588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása